skip to Main Content

Το βιολογικό ταχίνι είναι ένα απόλυτα φυσικό προϊόν, που προέρχεται από εξαιρετικά επιλεγμένους σπόρους σησαμιού. Οι σπόροι αυτοί, στη συνέχεια περνούν από επεξεργασία αποφλοίωσης και ξήρανσης και στη συνέχεια πολτοποιούνται, δημιουργώντας μια λιπαρή κρέμα, το γνωστό σε όλους μας ταχίνι. Η ονομασία του, προέρχεται από την τουρκική γλώσσα, όπου κατά λέξη σημαίνει «ο πολτός του σησαμιού».

Πολύτιμα συστατικά
Πρόκειται για έναν διατροφικό θησαυρό καθώς το ταχίνι, περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, πολύτιμων για την ανθρώπινη υγεία. Πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε πρωτεϊνες, βιταμίνες (Ε, Β1, Β2, νιασίνη κ.α., αμινοξέα και υδατάνθρακες. Σπάνια μία και μόνο τροφή καταφέρνει να συνδυάζει όλα αυτά τα συστατικά, που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για τον λόγο αυτό, πολλοί θεωρούν, πως το ταχίνι είναι μια σούπερτροφή.

Πού ωφελεί;
Το ταχίνι είναι πλούσιο σε ασβέστιο καταπολεμώντας έτσι την οστεοπόρωση, κάλιο και ψευδάργυρο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, μαγγάνιο και σελήνιο με έντονη αντιοξειδωτική δράση καθώς καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, χαλκό για την ενίσχυση των αρθρώσεων, σίδηρο για την τόνωση του οργανισμού και την καταπολέμηση της αναιμίας, αμινοξέα που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία νεφρών και συκωτιού καθώς και φώσφορο και μαγνήσιο που καταπολεμούν δραστικά τον πονοκέφαλο ή τις χρόνιες ημικρανίες.

Οι υδατάνθρακες που περιέχει, ομαλοποιούν το γαστρεντερικό σύστημα, τα Ω6 λιπαρά του μειώνουν τη χοληστερόλη ενώ και η βιταμίνη Ε που περιέχει, προστατεύει τον οργανισμό από τη γήρανση. Επίσης, σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, διαπιστώθηκε, πως το ταχίνι διαθέτει αντικαρκινική δράση ενώ ενδέχεται να δρα ανασταλτικά στο Αλτσχάιμερ, τις παθήσεις της καρδιάς, τον καταρράκτη και τον διαβήτη.

Μια κουταλιά της σούπας ταχίνι μας δίνει περίπου 90 θερμίδες με τις περισσότερες από αυτές να παρέχονται από το λίπος του. Τα λιπαρά του είναι στην πλειοψηφία τους «καλά λιπαρά» και δεν περιέχει χοληστερίνη καθώς δεν προέρχεται από ζωική πηγή. Περιέχει ακόμη πλήθος θρεπτικών συστατικών όπως πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε. Η εκδοχή του ως ταχίνι ολικής αποτελεί ακόμα πιο υγιεινή επιλογή.

Πώς μπορείτε να το φάτε;
• Ως προϊόν επάλειψης σε ψωμί, φρυγανιές ή σε ψωμάκι σαν τοστ μόνο του ή με λίγο μέλι, που μπορεί να αποτελέσει ένα χορταστικό πρωινό ή ένα νόστιμο νηστίσιμο σνακ για το γραφείο.
• Ντιπ: για ένα υγιεινό σνακ προσθέστε σε λίγο ταχίνι, χυμό λεμονιού, αλάτι και πιπέρι και συνοδεύστε το με ωμά λαχανικά π.χ. καρότα, αγγουράκια, πιπεριές κομμένα σε στικς.
• Νοστιμέψτε τις νηστίσιμες σαλάτες σας προσθέτοντας αυτή τη σως: βάλτε στο μίξερ 3 κουταλιές ταχίνι, 3 κουταλιές ελαιόλαδο και 2 κουταλάκια μηλόξυδο, 2 κουταλάκια χυμό λεμονιού και 2 κουταλάκια τζίντζερ.
• Σαν συστατικό σε σπιτικά γλυκά όπως το κέικ και τα μπισκότα.

Αποθηκεύεται σε μέρος σκιερό και δροσερό. Εάν το σησαμέλαιο του ταχινιού ανέβει στην επιφάνεια, αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χαλάσει. Με το ανακάτεμα παίρνει ξανά την αρχική του μορφή.

Στα καταστήματα βιολογικών προϊόντων θα βρείτε και βιολογικό ταχίνι, το οποίο αποτελεί ένα εξαίρετο φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, ειδικά σε περιόδους νηστείας ή δίαιτας.

Το ταχίνι μπορεί να αποτελεί ένα απαραίτητο συστατικό διατροφής για την καλή υγεία του οργανισμού, αλλά θέλει σύνεση στην κατανάλωση του, αφού η θερμιδική του αξία είναι αρκετά μεγάλη…

Βιολογικοί σπόροι chia. Το καλύτερο superfood για αδυνάτισμα και ενέργεια

Γιατί γίνεται αυτός ο ντόρος με τους βιολογικούς σπόρους chia τελευταία ;

Η αλήθεια είναι πως οι σπόροι chia, αν και έγιναν τελευταία γνωστοί στη χώρα μας, οι Αζτέκοι, οι Μάγια και οι Ινδιάνοι της Νοτιοδυτικής Αμερικής και του Μεξικού κατανάλωναν καθημερινά άφθονες ποσότητες.

Έχει χαρακτηριστεί ως το απόλυτο αρχαίο superfood το οποίο ήταν πολύ δημοφιλές ειδικά σε ανθρώπους με έντονη σωματική δραστηριότητα, ενώ παράλληλα είναι γνωστό για τις αδυνατιστικές του δράσεις.

Από πού προέρχονται οι σπόροι chia;
Το φυτό chia, ανήκει στην οικογένεια της μέντας και ευδοκιμεί στο κεντρικό και νότιο Μεξικό και τη Γουατεμάλα.

Οι σπόροι του συχνά αλέθονται, είτε χρησιμοποιούνται ολόκληροι για θρεπτικά ποτά και για τον εμπλουτισμό διατροφικών προϊόντων.

Οι σπόροι chia αποτελούν την πλουσιότερη πηγή λιπαρών οξέων Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (α-λινολενικό οξύ). Από τα λιπαρά τους, το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και το 20%, κορεσμένο λίπος.

Είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες), αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Οι σπόροι chia δεν έχουν χοληστερόλη (ούτε γλουτένη ή φυτοοιστρογόνα). Αυτή είναι η διαφορά τους από το κρέας των ψαριών, τα έλαια των ψαριών, & τα ιχθυάλευρα, τα οποία περιέχουν σημαντικές ποσότητες. Για τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές υγιεινών τροφών, το γεγονός αυτό δίνει στους σπόρους chia ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων προϊόντων.

Περιέχουν τόσο διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες.

Πως οι σπόροι chia μας αδυνατίζουν ;
Ένα από τα θαυμάσια χαρακτηριστικά των σπόρων chia είναι η υδρόφιλη ιδιότητά τους, διότι μπορεί να απορροφήσει, πάνω από 12 φορές το βάρος τους σε νερό.

Οι διαλυτές φυτικές ίνες απορροφούν το νερό και διαστέλλονται για να σχηματίσουν έναν τύπο ζελέ, που δημιουργεί το αίσθημα της πληρότητας κι έτσι μας βοηθά να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες.

Οι ίνες και η πρωτεΐνη, επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης κι έτσι η πείνα δεν ενεργοποιείται τόσο γρήγορα, όσο με τα σάκχαρα, το άμυλο και άλλους απλούς υδατάνθρακες.

Η αδιάλυτη ίνα, η οποία δεν χωνεύεται, βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και πεπτικών διαταραχών.

Ενισχύουν τα επίπεδα ενέργειας
Οι Αζτέκοι, κατανάλωναν σπόρους chia και τους αποκαλούσαν ως «η τροφή του τρεξίματος», λόγω του ότι δίνουν ενέργεια και επίσης διαθέτουν υδρόφιλες ιδιότητες που βοηθούν στην ρύθμιση των ηλεκτρολυτών.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες στους σπόρους chia, σπάνε σιγά-σιγά, διατηρώντας τα επίπεδα ενέργειας για τη βελτίωση της δύναμης και της αντοχής. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν επίσης την πνευματική ενέργεια και διάθεση.

Ιδιότητες των σπόρων Chia συνοπτικά:
– Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη, α-λινολενικό οξύ, αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, μαγνήσιο και φυτικές ίνες.

– Βοηθούν στη μείωση της LDL (κακής χοληστερόλης) και των τριγλυκεριδίων.

– Βελτιώνουν τα συμπτώματα διαβήτη

– Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς και του νευρικού συστήματος γενικότερα.

– Επιβραδύνουν τη γήρανση

– Συμβάλλουν στην ισορροπία των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

– Βοηθούν στο αδυνάτισμα καθώς μέσω της κατανάλωσής τους προκαλείται έντονος κορεσμός και επομένως νιώθετε αίσθημα πληρότητας για περισσότερο διάστημα.

– Οι φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν σημαντικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας.

– Βοηθούν στη βελτίωση της αντοχής και της δύναμής σας. Η ενέργειά σας αυξάνεται και μαζί της και η διάθεσή σας.

-Μειώνουν τις φλεγμονές

Πως μπορείτε να τους εντάξετε στη διατροφή σας
Μπορείτε να τους προσθεσετε…
– στα δημητριακά, στη βρώμη ή και στο γιαούρτι σας

– σε σαλάτες

– σε dressings για σαλάτες ή στις σάλτσες σας για κρέατα και ζυμαρικά

Tips:
Προσθέστε δύο κουταλιές της σούπας chia, στα smoothies ή στα πρωτεϊνικά shakes σας

Προσθέστε τους στα όσπρια και στις σούπες για να πήξουν

Θα μου χαλάσουν τη γεύση ;
Η γεύση τους είναι ήπια. Μπορείτε να προσθέσετε τους σπόρους όπου επιθυμείτε χωρίς να μεταβληθεί η γεύση του φαγητού σας.

Πόση είναι η ημερήσια δόση / δοσολογία ;
Η ημερήσια δόση, καθορίζεται στα δύο κουταλάκια του γλυκού περίπου, αλλά όχι παραπάνω, γιατί λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άτομα με ευαίσθητο στομάχι.

Έτσι λοιπόν τα δυο κουταλάκια chia περιέχουν:
– Επτά γραμμάρια φυτικών ινών
– Τέσσερά γραμμάρια πρωτεΐνης
– 205 mg ασβεστίου
– Γραμμάρια Ω3
– Ω6 ικανοποιητικής ποσότητας
– Όλες τις βιταμίνες Β, κυρίως όμως τις Β2, Β3
– Σίδηρο (3πλάσια περιεκτικότητα από το σπανάκι)
– Μαγνήσιο (15πλάσια περιεκτικότητα από το μπρόκολο)

Στην αγορά θα βρείτε και βιολογικούς σπόρους chia, που έχουν καλλιεργηθεί χωρίς χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα

Loading
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support